Thursday 13 December 2012

Day 21..13.12.12

8,897 langkah

274.6 kcal

5.6km

Hari ni hari terakhir dalam minggu ke 4 saya brisk walking..esok sabtu, so saya break sehari untuk merehatkan otot..dan akan teruskan brisk walking pada ahad dan isnin sahaja sebab selasa saya sudah perlu pulang ke tempat kerja saya..

Hari selasa saya bercadang nak ke cosway, nak cari DIGITAL SKIPPING ROPE...atau dengan kata lain tali skipping digital..Semalam masa google info tentang kalori yang boleh dibakar dengan skipping, saya terbaca tentang tali skipping digital yang boleh mengira bilangan lompatan dan kalori yang sudah terbakar semasa kita skipping..Ini langkah pertama untuk saya mulakan aktiviti senaman skipping pulak..

Hari ni bilangan langkah tak mencapai sasaran, tak sampai 10,000 pun sebab saya tukar laluan hari ni. Biasanya saya ikut outer loop jalan kat tasik, tapi hari ni saya ikut inner loop sebab nak tukar angin supaya tak bosan...rupa-rupanya disebabkan itu, 3 pusingan yang sama cuma 8000 lebih langkah saja..takpa la...next time kena ikut balik outer loop jalan kat tasik..

No comments:

Post a Comment