Tuesday 25 December 2012

Hidup Tidak Selalunya Indah...

Dalam kehidupan setiap insan, pasti ada saat suka duka, jatuh dan bangun...ada usaha yang berjaya, dan ada usaha yang kecundang..

Sebagai manusia kita wajib berusaha selagi terdaya, wajib bangun semula apabila terjatuh. Tiada manusia yang tidak duji dalam kehidupan, cuma ujiannya berbeza-beza bagi setiap insan mengikut batas kemampuan masing-masing.

Ingatlah, saat kita diuji, pasti ada orang yang duji lebih teruk daripada kita. Ingatlah, saat kita terjatuh, ada orang yang lebih sakit terjatuh daripada kita. Saat kita merasa pedih, pasti ada insan yang pengalaman hidupnya lebih memedihkan...

Ujian dari Allah adalah untuk menguatkan, tanda Allah amat menyayangi hambanya dan sentiasa ingin mendengar rintihan hambaNya..Sesungguhnya, Allah itu Maha Penyayang, Maha Pengampun, lagi Maha Mengetahui hikmah setiap ujian yang ditimpakan atas hamba-hambaNya..

Ya Allah, aku redha segala ujianMu, aku redha segala ketentuanMu, aku redha segala bahagian dan pengalaman hidup yang telah Kau rencanakan untukku, cuma aku bermohon kepadaMu..berilah hambaMu ini ketabahan hati, kekuatan semangat, kesabaran jiwa, dan akal fikiran yang waras dan rasional dalam menilai dan membuat keputusan...

Ampuni segala dosaku Ya Allah, perbaikilah segala urusan diriku...permudahkanlah segala urusan hidupku, samada urusanku denganMu Ya Allah dan dengan makhlukMu Ya Allah...

Ampunilah segala dosaku Ya Allah....aku bermohon padaMu..

No comments:

Post a Comment