Tuesday 10 April 2012

Berat statik minggu lepas...hmmmm....


 ucapan untuk hari Ahad

Hari ahad lepas, saya timbang berat terkini untuk tengok ada tak penurunan berat badan untuk minggu lepas. Namun keputusannya mengecewakan...Berat saya statik tidak menurun. Tak tahulah dimana silapnya, sedangkan saya masih kawal pengambilan kalori saya. Minggu lepas tak dinafikan, saya agak sibuk malah turut bekerja pada hari Ahad. Mujurlah hingga jam 12 tengahari saja. Dapatlah berehat waktu petang sebelum memulakan semula hari-hari yang sibuk sepanjang minggu yang akan datang.

Menu 10/4/12

Menu hari ni saya memang makan agak banyak. Selera makan saya memang agak sukar dikawal semasa 'period' menyebabkan saya makan banyak dari biasa. Ditambah pulak jarak masa makan yang agak jauh (saya tak sempat nak ambil snacks utuk tingkatkan metabolisme atau alas perut), jadi menyebabkan waktu petang saya sangat lapar dan makan banyak.

Breakfast 7 a.m
Sosej goreng (2 ketul)(120kcal)
Telur goreng (1 ketul) (90kcal)
Instant Cheese mushroom soup (1 packet 97kcal)
Total:307kcal

Snack 9 a.m
Biskut iko coklat (3 keping) (125kcal)
Keropok lekor (1 keping) (100kcal)
Total: 225kcal

Lunch 11 p.m (agak awal sebab masa ni je ada masa utk lunch)
Nasi 2 senduk (222kcal)
Ayam masak merah 1 ketul (140kcal)
Begedil 1 ketul (anggaran 150kcal)
Total: 512kcal

Minum petang 7p.m
1/2 gelas jus oren + air masak (50kcal)

Dinner 8 p.m
Kepak ayam goreng (2 ketul)(204kcal)
Cheese tart 50cents sized (6 pieces) (240kcal)(20gm 80kcal)
 Total: 444kcal

All total: 1538kcal

Banyaknya saya makan hari ni! Yang paling tak boleh dimaafkan rasanya cheese tart tu sebab saya dah makan ayam goreng 2 ketul! Saya mesti back on track kalau saya nak berat saya terus turun...Oh tidak! Ya Alllah! kuatkan semangatku!



No comments:

Post a Comment