Monday 26 August 2013

How to Fall In Love Again.....and How to Make People to Fall In Love

How am I going to fall in love again?

This question suddenly keep lingering in my head...

I have no answer to it, but i did try to fall in love but the more i tried the more it seems to went away..
and when it went away i never chase it back..

Cause for me, love is something so pure..
You don't need to chase it..
If it's yours, then it will be yours...

I remember the first time I fell in love...
my very first love story...
I don't know why I love him...
but sure not for his only good looking figure...

Saya cintakan dia bukan kerana rupanya..
Saya cintakan dia kerana dialah satu-satunya lelaki yang tidak meninggalkan saya semasa saya dalam kesusahan
Saya cintakan dia kerana dia mengambil berat
Saya cintakan dia kerana dia sentiasa ada semasa saya perlukan walaupun saya tak minta kehadiran dia
Saya cintakan dia kerana dia tak pernah marah apabila saya marah dia untuk berubah ke arah kebaikan
Saya cintakan dia kerana saya nampak sikap dan perubahannya ke arah kebaikan
Saya cintakan dia kerana saya yakin dia mampu berubah
Saya cintakan dia kerana dalam hatinya terdorong untuk mencari kebaikan
Saya cintakan dia kerana disebalik kekasaran dia tersembunyi kelembutan hati seorang insan
Saya cintakan dia kerana Allah
Kerana saya yakin Allah pertemukan kami untuk membawa kebaikan ke dalam diri masing-masing
Dialah yang mengajar saya erti kehidupan
Menghilangkan rasa takut dan bimbang
Menunjukkan kasih sayang tidak berbelah bahagi
Membuatkan saya percaya ada lelaki baik di dunia ini

Saya ingat pernah satu malam dia perhatikan saya dari jauh, menunggu saya menghadiri jamuan sampaila saya selamat masuk ke blok..

I still remember the last message I've sent him

"Good luck in your future life"
"May succes comes along with u wherever u go and sorry for everything"

It's a sincere wish as a token of grattitude for his kind acts towards me..
For taking care of me when others are insulting me and humiliating me...


No comments:

Post a Comment