Sunday 18 August 2013

Pernah Dengar Tak Tentang Law of Attraction??????

Pernah dengar tak tentang law of attraction?

Sekarang ni saya sedang membaca buku tajuknya The Secrets..sebenarnya buku ni dah lama ada kat rumah mak saya, buku adik saya yang dihadiahkan oleh adik ipar saya..tapi sebelum ni tak pernah tergerak hati nak baca..

Baru-baru ni adik suggest suruh baca...dan memang saya setuju tentang beberapa frasa dalam buku The Secrets ni yang berkaitan dengan Law of Attraction...

Saya baca belum habis lagi tapi mengikut buku ni pemikiran kita akan menarik apa yang berlaku dalam hidup kita..dan saya akui perkara ni betul sebab saya sendiri pernah mengalaminya..

Kalau positif pemikiran kita, maka positiflah perkara-perkara yang ditarik dalam hidup kita..
Tapi kalau negatif pemikiran kita, maka negatiflah perkara-perkara yang ditarik dalam hidup kita...

Kesimpulannya kita kita latih minda kita berfikiran positif, barulah perkara-perkara positif yang kita inginkan akan berlaku dalam hidup kita...

Antara ayat dalam buku ni yang saya rasa betul-betul menarik

"Our job as human is to hold to the thoughts of what we want, make it absolutely clear in our minds what we want, and from that we start to invoke one of the greatest laws in the Universe, and that's the law of attraction. You become what you think about most, but you also attract what you think about the most"
JOHN ASSARAF

"What most people don't understand is that a thought has a frequency. We can measure a thought. And so if you're thinking that thought over and over again, if you're imagining in your mind having that brand new car, having the money that you need, building that company, finding your soul mate.....if you're imagining what that looks like, you're emitting frequency on a consistent basis...
JOHN ASSARAF

And what I like the most is this quotes

" See yourself living in abundance and you will attract it. It works every time, with every person"
BOB PROCTOR

No comments:

Post a Comment